FANDOM

Jaskinia
Jaskinia
Mieszkańcy Bobry, Nietoperze, Waneyihtam Maskwak, Wełniane bobry, Wielkie Stopy
Pierwsze Wystąpienie Wielkie spanie
Ostatnie Wystąpienie Polowanie na suma

Jaskinia (ang. Cave) jest miejscem, wielokrotnie się pojawiającym w Totalnej Porażce. Jak na razie odnotowano kilka jaskiń na Obozie Wawanakwa, Wyspie Kości, Wyspie Pahkitew oraz w kilku krajach odwiedzonych podczas Totalnej Porażki w Trasie i Wariackiego Wyścigu. Jaskinia jest wilgotnym ciemnym tunelem w skale zamieszkiwanym przez różne zwierzęta.

Szczególne jaskinie

Kopalnia

Jedną z głównych jaskiń na Obozie Wawanakwa jest kopalnia. Dziki Ezekiel zamieszkał w niej razem ze zmutowanymi susłami. Jest to również miejsce w którym odbyło się wyzwanie z Kopalnia jest kiepskim miejscem na odpady i Będziecie poszukiwać Zeeka.

Jaskinia drużyny Maskwak

Na Wyspie Pahkitew, jedna szczególna jaskinia jest noclegiem dla drużyny Waneyihtam Maskwak podczas ich pobytu w programie.

Wyspa Kości

Jaskinia Obezwładniającej Grozy

120px-TDI Cave of T. Terror

Jaskinia Obezwładniającej Grozy.

Jaskinia Obezwładniającej Grozy (ang. Cave of Treacherous Terror) jest jaskinią znajdującą się na przeklętej Wyspie Kości. Pojawiła się tylko w Próba potrójnie uzbrojonego triathlonu. Jest zamieszkana przez wiele zwierząt, w tym też przez pająki, nietoperze i wełniane bobry.

S01E21 Weźcie sobie Leshawnę

Duncan i Leshawna zaatakowani przez wełniane bobry zamieszkujące Jaskinie Obezwładniającej Grozy.

W drugim wyzwaniu w Próba potrójnie uzbrojonego triathlonu, uczestnicy podzieleni na trzy drużyny muszą zanieść części przeklętego Tiki Idola do jaskini, co może sugerować że figurka znajdowała się tam od początku (mimo że Idol został znaleziony w krzakach daleko od jaskini). Geoff i Gwen są jedyną drużyną która odniosła część figurki do jaskini, ponieważ Owen uciekł z Heather na baranach bo przestraszył się pająka a Duncan i Leshawna zostali zaatakowani przez trzy wełniane bobry.

Obóz Wawanakwa

Wyspa Totalnej Porażki

S01E03 Na koniec, goły Owen

Owen wyrzucony z jaskini w Wielkie spanie.

W Wielkie spanie, uczestnicy mają za zadanie nie zasnąć tak długo, jak to możliwe po 20 kilometrowym biegu i całodziennej uczcie w formie Szweckiego stołu. Owen jako pierwszy zasnął. Wspominał również w pokoju zwierzeń że po zjedzeniu fasoli lunatykuje. Po wyzwaniu i wyeliminowaniu Evy, nie zdając sobie sprawy z tego, że jego drużyna wygrała, Owen lunatykując trafił do jaskini pełnej wielkich stóp. Te istoty obserwowały śpiącego Owena i od razu go wyrzuciły z jaskini gdy zauważyły że ten zaczął puszczać bąki.

W Kiepskie, uczestnicy muszą spędzić jedną noc w lesie. Katie i Sadie z Zabójczych Okoni, oddzielają się od reszty drużyny, bo zaczęły objadać się jagodami (które Katie znalazła, co po części doprowadziło do jej eliminacji). Podczas samotnej wędrówki po lesie, dziewczyny zaczęły się kłócić, ale gdy usłyszały dźwięk sowy, schowały się w jaskini. Katie próbuje zapewnić Sadie że będą w niej bezpieczne ale Sadie uważa że zginą po tym jak nietoperz wpadł jej na twarz. Następnego ranka, Katie i Sadie gdy się obudziły, zauważyły niedźwiedzia i ze strachu uciekły z jaskini, w stronę obozu (choć za późno, aby uratować resztę drużyny przed przegraną).

W Komu możesz zaufać?, widzimy wielką stopę oglądającą telewizje w jaskini, zanim oberwała jabłkiem wystrzelonym przez Sadie, która nadal nimi strzelała, nawet po tym, jak Leshawna i Owen wygrali wyzwanie. Wielka Stopa nie zareagowała jednak na uderzenie jabłkiem i wciąż oglądała telewizje.

S01E15 Molotov Katie, Sadie

Miś Mołotow w jaskini, ubrany w ubranie Katie lub Sadie po utracie swojego futra.

W Mów mi wujku, podczas wyzwania, Eva musiała spędzić dziesięć sekund w skrzyni z Wielką Stopą z której zrobiła kapelusz i buty. W ostatnim wyzwaniu, podczas tańca na kłodzie, Leshawna wrzuca misia Mołotowa do wody pełnej piranii. Na koniec wyzwania, po drugiej eliminacji Evy, zarówno Mołotow jak i wielka stopa wracają do jaskini. Oboje mają nadmierną utratę futra i liczne rany. Wielka Stopa ukradła jeden z kapeluszy Geoffa aby zakryć rany na głowie a Mołotow znajduje walizkę z ubraniami, takimi samymi jak Katie i Sadie i ubiera się w nie aby zakryć swoje łyse ciało.

W Skarby, zawodnicy muszą znaleźć klucze ukryte w poszczególnych miejscach na wyspie. Klucz Owena znajdował się na szyi niedźwiedzia który spał w jaskini. Gdy Owen próbował zdobyć klucz, śpiący niedźwiedź go objął a po przebudzeniu pożarł Owena tak że jego dolna część znajdowała się wewnątrz paszczy niedźwiedzia.

S01E17 Pierwszy Sojusz Facetów

Sojusz Facetów zostaje zawarty w jaskini.

W Ukryj się i bądź podstępny, gdy uczestnicy muszą ukryć się przed Szefem Hatchetem, Duncan ukrywa się w jaskini. Później Duncan zorganizował spotkanie w jaskini z innymi chłopakami aby założyć z nimi pierwszy męski sojusz. Po założeniu sojuszu, Duncan wygania chłopaków z jaskini, ponieważ był w niej pierwszy. Mimo że jaskinia wydawała się dobrą kryjówką, Szef Hatchet bez najmniejszego wysiłku znalazł Duncana.

W Obłęd na Wawanakwa, zadaniem Heather jest złapanie niedźwiedzia i przyprowadzić go do obozowego ogniska. Ponieważ miała niedźwiedzia, aby go złapać, przyniosła kubeł śmieci do jaskini w której niedźwiedź mieszkał jako przynętę. Niestety niedźwiedź zaczął mocno warczeć czym przestraszył Heather która natychmiast uciekła.

Podczas wyzwania w Wielka stopa, Duncan, Gwen, Heather i Owen ukryli się w ciemnej jaskini przed wielką stopą która ich ścigała. Ale gdy zauważyli że w jaskini znajduje się stado nietoperzy, natychmiast z niej uciekli.

S01E27 - Kłótnia o Justina, ponownie

Katie i Sadie kłócą się w jaskini oto którą Justin z nich woli w odcinku specjalnym.

W Jak spękasz, to wylatujesz, wyeliminowani uczestnicy wymyślili dość straszne, obrzydliwe i niebezpieczne wyzwania dla finałowej trójki w ramach ich wyzwania. Owen trafił na wyzwanie wymyślone przez Izzy które polegało na wejściu do jaskini niedźwiedzia i go uszczypnąć. Owen postanowił wykonać to wyzwanie i poszedł do jaskini. Ze strachem na twarzy wszedł do jaskini i uszczypnął śpiącego niedźwiedzia. Ale natychmiast po tym, wybiegł z jaskini cały poturbowany.

Po otrzymaniu zwycięzcy Wyspy Totalnej Porażki, w Wyspa Totalnej Totalnej Totalnej Porażki, uczestnicy podzielili się na kilka drużyn aby odnaleźć na wyspie, walizkę z milionem dolarów. Justin sprzymierzył się z Katie i Sadie. Początkowo schlebiało mu to że Katie i Sadie czują do niego wielki pociąg, ale zaczął być zirytowany zachowaniem dziewczyn, a kiedy te zaczęły wspominać swoje przeżycia z przeszłości, Justin traci cierpliwość i zostawia dziewczyny w jaskini, pod pretekstem załatwienia się w krzakach. Nieświadome dziewczyny tego że Justin je zostawił, siedzą w jaskini dużą chwilę. Z nudów Katie i Sadie zagrały w grę "Piekło Niebo" z której wynikło że Justin podkochuje się w nich obu przez co dziewczyny się pokłóciły i rozwiązały swoją przyjaźń.

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy

Pierwszy krzyk Camerona

Gdy Cameron krzyczy na Anne Marie i Vito którzy się całowali, widać w tle jaskini, beczki z toksycznymi odpadami.

Kopalnia jest miejscem do przechowywania różnych toksycznych materiałów znajdujących się na wyspie, która jest skażona toksycznymi odpadami. W Schwytani straceńcy, olbrzymi zmutowany pająk porywa uczestników i przykleja ich do sieci znajdującej się w jaskini. W tej też jaskini znajduje się skała z sześcioma haczykami, których uczestnicy muszą użyć by zjechać z tyrolki do mety.

Totalna Porażka: Plejada Gwiazd

S05E03 Chomiki w jaskini

Bohaterskie Chomiki zostawiają rannego i zmęczonego Sama w jaskini podczas wyzwania.

W Chroń Prywatności Pijawko-Ball'em, Bohaterskie Chomiki znajdują jaskinie i zostawiają tam Sama aby ten mógł odpocząć. Courtney zostaje z nim, podczas gdy Cameron, Mike, Sierra i Zoey idą wykonywać wyzwanie w terenie. Końcowa rozgrywka odbywa się w jaskini, gdzie Jo próbuje postrzelić Courtney która zasłoniła się Samem. Gdy szykowała się do ataku na Courtney, Jo spotyka w jaskini Zoey która ją pokonała.

Wyspa Pahkitew

Totalna Porażka na Wyspie Pahkitew

Jeśli chodzi o jaskinie w której mieszkała Waneyihtam Maskwak to odwiedź Jaskinia drużyny Maskwak.
Zawodnicy są przestraszeni widokiem niedźwiedzia

Część podziemnych jaskiń w To jest dziura!

Podziemne jaskinie pojawiają się w To jest dziura!, z której zawodnicy muszą się wydostać w ramach wyzwania. Jaskinie te są pełne technologii, jak np: winda ukryta w skale i krokodyl robot, przez co, Scarlett zaczęła podejrzewać że Wyspa Pahkitew nie jest prawdziwa, jak się wszystkim wydaje.

Różne kraje

Totalna Porażka w Trasie

Wyspa Wielkanocna, Chile

Na wyspie Wielkanocnej, znajduje się podziemna jaskinia która prowadzi na najwyższy szczyt wyspy. Podczas wyzwania w Rapa Phooey!, finałowa czwórka po znalezieniu trzech jaj kondora odpowiadającemu kolorowi ich nakrycia głowy, musi się udać do najwyższego szczytu wyspy gdzie ma miejsce ostatnia część wyzwania. Wyprawa przez jaskinie nie jest łatwa bo jest strasznie stroma a na dodatek, Chris stacza gigantyczne kule głazu z drugiego końca jaskini.

Totalna Porażka: Wariacki Wyścig

Skaftafell, Islandia

S01E05 Don w lodowej jaskini

Don wewnątrz lodowej jaskini w Islandii.

W Islandii znajduje się lodowa jaskinia pełna skamielin wewnątrz lodowych ścian. Podczas wyzwania Albo/Albo w Rozmówki islandzkie, drużyny muszą wydobyć z lodowej jaskini, skamieliny aby ruszyć do Strefy Luzu. Nie jest to łatwe wyzwanie, ponieważ jaskinia jest oblodzona lodem przez co trudno jest w niej utrzymać równowagę.

Cần Thơ, Wietnam

W Wietnamie znajduje się jaskinia która jest istnym labiryntem z wieloma pułapkami takich jak dół pełen kolców. W Polowanie na suma, drużyny muszą odnaleźć w jaskini, ukrytą Skrzynkę w której jest mapa z zaznaczonym wyjściem z jaskini i drogą do Strefy Luzu.

Ciekawostki

  • Finałowa czwórka pierwszego sezonu najwięcej razy weszła do jaskini. Natomiast czterech pierwszych wyeliminowanych uczestników (Ezekiel, Eva, Noah i Justin) Wyspy Totalnej Porażki nigdy nie postawiła stopy w jaskini.