FANDOM

Lista elementów Totalnej Porażki: Wariackiego Wyścigu to zasady i gatunki wyzwań Totalnej Porażki: Wariackiego Wyścigu. Wiele z tego jest oparte z The Amazing Race, na podstawie którego powstała Totalna Porażka: Wariacki Wyścig.

Skrzynka

Skrzyka i Don

Don prezentuje Skrzynkę.

Skrzynka (ang. Don Box) przypomina gospodarza programu Dona w której znajdują się Wskazówki, które wychodzą z ust po naciśnięciu przycisku na jego głowie. Pierwsza Skrzynka pojawiła się w pierwszym odcinku. Zdarza się w kilku odcinkach, że skrzynka jest ubrana w ubiór pasujący do odwiedzonego kraju, z czego Don nie jest zadowolony. W niektórych odcinkach, Skrzynka zawiera Bumerangi, które są dołączone do kilku Wskazówek.

Interwizja

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę Interwizja.

Interwizja (ang. Interview) jest w Wariackim Wyścigu odpowiednikiem, pokoju zwierzeń z Totalnej Porażki. Podobnie jak jego odpowiednik, Interwizja jest wykorzystywana przez drużyny, aby zwierzyć się z ich udziału w wyścigu. Rozmowy odbywają się w ciemnym pomieszczeniu z mapą świata w tle. Alternatywnie, drużyny czasami zwierzają się w ich bieżącej lokalizacji, a także gdy są eliminowani.

Wskazówka

Maroko Łucu

Carrie i Devin czytają Wskazówkę.

Wskazówka (ang. Travel Tip) to niebieska karta z czarnymi paskami, która daje wskazówki i instrukcje dla zawodników, jak się dostać do następnego celu lub jak wykonać wyzwanie. Wskazówka jest zwykle przechowywana w Skrzynce która służy do wydawania zawodnikom Wskazówek. W niektórych odcinkach, do Wskazówek dołączony jest Bumerang który znajduje się na grzbiecie Wskazówki. Złota Wskazówka znajdowała się w finale która zawiera mapę do mety wyścigu. Drużyna musi dojść do Strefy Luzu wraz z nią by wygrać.

Strefa Luzu

Strefa Luzu

Pierwsza Strefa Luzu w Maroku.

Strefa Luzu (ang. Chill Zone) to obszar wokół złotego okrągłego dywanu który służy do rozpoczęcia lub zakończenia każdego etapu wyścigu. Na każdej Strefie Luzu, Don czeka na przybycie drużyn i ogłasza które miejsce zajęli. Jeśli drużyna otrzymuje karę, zmuszona jest czekać w pobliżu Strefy Luzu dopóki ich kara się nie skończy. Ostatnia drużyna która dotrze do Strefy Luzu, może lub nie może być wyeliminowana. Remis występuje w Francja - nie zawsze elegancka, gdzie mimo że Tenisowi Rywale i Starzy Wymiatacze dotarli do Strefy Luzu w tym samym czasie, Tenisowi Rywale zostali wyeliminowani gdyż stopa Gerry'ego była poza obszarem Strefy Luzu. Były również dwie finałowe Strefy Luzu. Pierwsza posłużyła w połowie odcinka, w którym ostatnia drużyna która do niej dotrze, zostanie automatycznie wyeliminowana, natomiast druga służy jako meta całego wyścigu. W odróżnieniu do zwykłych Stref Luzu, dywan w pierwszej połowie odcinka był brązowy, ze względu na to że ostatnia drużyna która do niego dotrze zajmuje trzecie miejsce w całym wyścigu.

Strefa Luzu jest odpowiednikiem Pit Stop (pl. Meta) z The Amazing Race.

Razem/Wspólne

Kadetki aresztują króliki

Razem/Wspólne w Australijska plaga: Hop do worka czyli łapanie królików.

Razem/Wspólne (ang. All-In) to najczęściej powtarzające się wyzwanie w Wariackim Wyścigu które pojawia się w prawie w każdym odcinku. W odcinku pojawia się od jednego do dwóch wyzwań tego gatunku. Obaj członkowie drużyny muszą konkurować w wyzwaniu Razem/Wspólne bo jeśli tego nie zrobią razem, to otrzymają karę. Pierwsze wyzwanie Razem/Wspólne było w Osiemnaście drużyn na starcie cz. 2.

Do odcinka Rozmówki islandzkie, wyzwanie nazywało się Razem a od odcinka Brazylijski las deszczowy, do końca wyścigu, wyzwanie nazywa się Wspólne.

Albo/Albo

Robimy to dla ciebie matko ziemio

W wyzwanie Winda w Schody/Winda, zawodnicy muszą przejść po podniebnym tarasie.

Albo/Albo (ang. Either/Or) to rodzaj wyzwania w którym drużyny muszą wybrać jedno z dwóch wyzwań. Jeśli drużyna napotka trudności w wypełnieniu jednego wyzwania, mogą je zamienić na to drugie wyzwanie. Zazwyczaj, wyzwanie Albo/Albo ma unikalne nazwy dla obu wyzwań, jak Święto lub Ściana z Rozmówki islandzkie. Pierwsze wyzwanie Albo/Albo było w Osiemnaście drużyn na starcie cz. 1 ale było najrzadszym wyzwaniem w wyścigu, gdyż pojawiło się jak dotąd tylko w pięciu odcinkach.

Albo/Albo jest odpowiednikiem Detour (pl. Objazd lub Rozdroże) z The Amazing Race.

Działaj lub Patrz

Ryan podczas występu w Finlandii

Ryan konkuruje a Stephanie patrzy w wyzwaniu Działaj lub Patrz w Wariacki koncert.

Działaj lub Patrz (ang. Botch or Watch) to rodzaj wyzwania, w którym jedna osoba z drużyny bierze udział w wyzwaniu podczas gdy druga osoba patrzy i w żaden sposób nie może pomóc swojemu partnerowi. W następnym Działaj lub Patrz, osoba która nie brała udziału w poprzednim wyzwaniu, musi wykonać kolejne wyzwanie. Drużyna otrzymuje karę, jeśli osoba z jednej drużyny wykona dwa razy z rzędu Działaj lub Patrz, co stało się niemal Rockowcą w Lubicie chińszczyznę? Pierwsze wyzwanie Działaj lub Patrz pojawiło się w Osiemnaście drużyn na starcie cz. 2.

Alternatywna nazwa wyzwania brzmi Losowe Działaj lub Patrz. W przeciwieństwie do zwykłego Działaj lub Patrz, Losowy Działaj lub Patrz zależy od wzięcia przez zawodnika Wskazówki. W Poznajcie byczka z prerii, Działaj lub Patrz wykonała ta osoba która nie wzięła Wskazówki do ręki, natomiast w Rajski skarb, Działaj lub Patrz wykonała osoba która jako pierwsza wzięła Wskazówkę do ręki.

Działaj lub Patrz jest odpowiednikiem Roadblock (pl. Blokada lub Przeszkoda) z The Amazing Race. Jednak w Wariackim Wyścigu, zawodnicy są zobowiązani wykonywać wyzwania na przemian, chyba że instrukcja mówi inaczej, podczas gdy w The Amazing Race zawodnicy mogą wykonać Roadblock, siedem razy z rzędu.

Kara Czasowa

Wymiatacze czekają na skończenie kary

Starzy Wymiatacze czekają na skończenie kary w Francja - nie zawsze elegancka.

Kara Czasowa (ang. Penalty Clock) nakładana jest drużynie, która łamie reguły gry podczas wyścigu, gdy dociera do Strefy Luzu. Przyczyny nałożenia kary obejmują:

  • Nieukończenie wyzwania zgodnie z instrukcją Wskazówki.
  • Korzystanie z nieautoryzowanych sposobów podróżowania.
  • Gdy jeden członek drużyny, nie brał udziały w wyzwaniu Wspólnym.
  • Gdy jeden członek drużyny, wykonał dwa razy z rzędu wyzwanie Działaj lub Patrz.
  • Jawne oszustwo.

Gdy drużyna otrzymuje karę, jest zmuszona czekać obok Strefy Luzu aż do upłynięcia kary. Długość kary zależy od decyzji Dona. Najkrótsza kara wynosi 10 minut, a najdłuższa aż godzinę. Pierwsza drużyna, która została ukarana, to byli Starzy Wymiatacze w Francja - nie zawsze elegancka za to że Owen zjadł ser swojej drużyny. Łyżwiarze byli najczęściej karaną drużyną z całego wyścigu (głównie pod koniec sezonu) za ich oszustwa przez które byli karani trzy razy.

Bumerang

Bumerang

Josee trzymająca Bumerang.

Bumerang (ang. Boomerang) daje możliwość zmuszenia innej drużyny do powtórzenia poprzedniego wyzwania. Można go znaleźć na odwrocie Wskazówki w pierwszej Skrzynce odwiedzonego kraju. Może być zastosowany w dowolnym momencie, aż do następnej Skrzynki, po czym traci ważność. W Skazani na Geelong, w którym Bumerang został wprowadzony, zarówno Łyżwiarze i Kadetki zdobyli Bumerang który użyli przeciwko sobie. Bumerang może być również wykorzystany na koledze z drużyny, jak to pokazała Stephanie gdy użyła Bumeranga przeciwko Ryan'owi w Władca obręczy.

Bumerang jest odpowiednikiem U-Turn (pl. Nawrót) z The Amazing Race. Jednak, U-Turn zmusza drużynę do ukończenia drugiego wyzwania z Roadblock, natomiast Bumerang zmusza drużynę do powtórzenia poprzedniego wyzwania.

Superdrużyna

Emma i Carrie z sumami

Emma i Carrie współpracują w złapaniu sumów.

Superdrużyna (ang. Superteam) to rodzaj wyzwania, w którym wiele drużyn musi ze sobą współpracować by ukończyć wyzwanie. Po raz pierwszy, Superdrużyna została wprowadzona w Polowanie na suma, gdzie trzy drużyny musiały współpracować w złapaniu sześciu sumów.

Superdrużyna jest odpowiednikiem Intersection (pl. Skrzyżowanie) z The Amazing Race.

Skróto Bilet

Sktóto Bilet

Don pokazuje Skróto Bilet.

Skróto Bilet (ang. Zip-It Ticket) zadebiutował w Polowanie na suma. Skróto Bilet pozwala drużynie, ominąć pozostałe wyzwania i ruszyć od razu do Strefy Luzu. Ze względu na to że został wprowadzony w wyzwaniu Superdrużynowym, Kadetki, Łyżwiarze i Wrogowie otrzymali Skróto Bilet i dzięki temu, wylądowali razem na potrójnym pierwszym miejscu.

Skróto Bilet jest odpowiednikiem Fast Forward (pl. Przewijanie lub Dopalacz) z The Amazing Race.

Galeria