FANDOM

Osiemnaście drużyn na starcie cz. 1
None Down, Eighteen to Go - Part 1
Sezon 1, Odcinek 1
S01E01 Spotkanie z Donem
Premiera Flaga Kanady 04.01.2016
Premiera Flaga USA 07.09.2015
Premiera Flaga Polski 25.01.2016
Lokalizacje Toronto, Ontario, Kanada
Wyzwanie Albo/Albo:
Wchodzenie po schodach na 144 piętro. Użycie windy, a także wykonać spacer wokół tarasu na szczycie wieży.
Zjazd na tyrolce do lotniska gdzie trzeba zarezerwować lot do Maroko.
Przewodnik odcinków
Poprzedni
N/A
Następny
Osiemnaście drużyn na starcie cz. 2

Nowy gospodarz prezentuje nową serię spin-offu i trzydziestu szciu zawodników, wśród krych są cztery znajome twarze. Dotarli oni do pierwszego miejsca spotkania gdzie zostali poinformowani o ich pierwszym wyzwaniu. Jedna osoba spowalnia windę przez co niektóre drużyny muszą iść schodami. W końcu, jedna drużyna dotarła jako pierwsza na lotnisko gdzie zarezerwowała pierwszy lot do ich następnego celu.

Fabuła

Devin-and-carrie-ridonculous-race

Carrie i Devin pierwsza przedstawiona drużyna.

Osiemnaście drużyn będzie rywalizować w najbardziej brutalnym wyścigu na świecie. Prowadzący programu, Don przedstawia pierwszą lokalizację programu którą jest Toronto, Ontario, gdzie osiemnaście drużyn będzie rywalizować w wyścigu dookoła świata. Następnie przedstawiono drużyny którzy będą rywalizować w Wariackim Wyścigu. Pierwszą drużyną są "Przyjaciele" Carrie i Devin którzy są przyjaciółmi od dzieciństwa, choć Devin nie wie że Carrie jest w nim skrycie zakochana. Kolejna drużyna to "Matka z Córką" Kelly i Taylor gdzie Kelly próbuje dogadać się ze swoją niewdzięczną i egoistyczną córką Taylor. Następna drużyna to "Siostry" Emma i Kitty które chcą wygrać ale nie potrafią się dogadać ze sobą. Następna drużyna to blado skurzy "Goci" Crimson i Ennui którzy od początku odcinka nic się nie odezwali. W wyścigu również wystąpią zawodnicy Totalnej Porażki Noah i Owen którzy wystąpili w wielu reality show, o czym mówi ich nazwa, "Starzy Wymiatacze". Kolejną drużyną są bliźniaki, Jay i Mickey którzy od urodzenia są skazani na nieszczęśliwe wypadki przez co nazywają się "Pechowymi Bliźniakami". Ostatnią drużyną która została przedstawiona w pociągu to "Randkowicze" Stephanie i Ryan którzy chodzą ze sobą ponad dwa miesiące.

Kolejne dwie drużyny które wysiadły z pociągu to "Łyżwiarze" Jacques i Josee którzy marzą by wygrać złoto na olimpiadzie i "Surferzy" Brody i zawodnik Totalnej Porażki Geoff który na początku miał wystąpić ze swoją dziewczyną Bridgette która również jest zawodniczką Totalnej Porażki. Na zewnątrz dworca Don przedstawia kolejne drużyny. Pierwsza to drużyna "Ojciec z Synem" Dwayne i Junior. Drugą drużyną są "Kadetki" MacArthur i Sanders które pokazały się w dość dramatyczny sposób. MacArthur wyskakuje przez okno a Sanders schodzi z dachu za pomocą liny. Kolejną drużyną są "Przyrodni Bracia" Chet i Lorenzo którzy od ślubu ich rodziców nie potrafią się dogadać i wiecznie się kłócą. Kolejną drużyną są "Blogerzy Mody" Jen i Tom którzy uważają że ich poczucie mody i stylu pomoże im wygrać wyścig. Kolejną drużyną są "Rockowcy" Rock i jego cichy kumpel Spud. Kolejnymi drużynami są kochające naturę i zwierzęta "Weganki" Laurie i Miles i nieprzeciętnie inteligentne "Mądrale" Ellody i Mary które mówią na co chcą przeznaczyć wygraną z wyścigu. Następnie z taksówki wysiadają "Gracze" Tammy i były zawodnik Totalnej Porażki na Wyspie Pahkitew Leonard który uważa że jego ostatnia porażka była spowodowana tym że tamten sezon był za ciężki dla niego. Ostatnią drużyną która przyjechała to "Tenisowi Rywale" Gerry i Pete którzy w latach 70-tych byli mistrzami w tenisie.

Upsik

Junior jest zły na ojca za jego nieostrożność.

Don wita zawodników na dwudziesto sześcio etapowym wyścigu po całym świecie. Wyjaśnia również, że każdy etap wyścigu kończy się na "Strefie Luzu" gdzie ostatnia drużyna która tam dotrze zostanie wyeliminowana z wyścigu a ostatnia drużyna całego wyścigu wygra okrągły milion dolarów. Don następnie prezentuje Skrzynkę która będzie im dawała Wskazówkę która będzie im mówić jak ukończyć poszczególny etap wyścigu. Wyścig zaczyna się na Wieży Widokowej. Zawodnicy na piechotę muszą się ścigać do Skrzynki która posiada pierwszą Wskazówkę. Ojciec z Synem jako pierwsi dotarli do Skrzynki gdzie dowiedzieli się że wyzwanie będzie gatunku Albo/Albo. Don wyjaśnia że wyzwanie wymaga tego że drużyny mają do wyboru albo wspinaczka na szczyt wieży schodami lub windą. Większość drużyn zdecydowało się użyć windy ale Dwayne przez przypadek naciska wszystkie guziki przez co drużyny zdecydowały się na wchodzenie po schodach na 144 piętro z wyjątkiem Blogerów Mody którzy uważają że windą będzie i tak szybciej i dzięki temu dotarli na szczyt wieży jako pierwsi. Jednak nie chcieli przejść przez podniebny taras ze względu na strach a także odmawiają noszenia fioletowych kasków, gdyż uważają że to zrujnuje ich poczucie mody i fryzury.

Niezałożymy hełmów

Tom i Jen narzekają na to że muszą nosić hełmy podczas wyzwania.

Tymczasem na schodach, Surferzy i Łyżwiarze nie mają problemu z wchodzeniem po schodach w przeciwieństwie do innych drużyn które zaczęły trochę zwalniać. Na parterze, winda już przyjechała dzięki czemu kilka drużyn ruszyło z miejsca. Czekając na kolejną windę, Owen rozmawia z Leonardem, ale dziwne zachowanie Graczy odstrasza Owena gdy Leonard uważa że stał się niewidzialny dzięki swemu kostiumowi. Gdy winda dotarła na szczyt wieży, Carrie i Devin ruszyli na taras gdzie natrafili na pierwsze problemy, gdyż Devin bał się spaść ale Carrie udało się go uspokoić. Kiedy przyjechała trzecia winda, Owen zaczął w środku puszczać gazy które obrzydziły wszystkie drużyny z wyjątkiem Noah który przyzwyczaił się do gazów Owena. Tymczasem, Łyżwiarze jako pierwsi skończyli wchodzenie po schodach i jako pierwsi zjechali z tyrolki gdzie zdobyli kolejną Wskazówkę. Drużyna ta, dość szybko wykonała wyzwanie i jako pierwsza też zarezerwowała sobie lot do Maroko które jest następnym celem wyścigu.

Spadaj pete

Gerry zrzuca Pete'a, z tyrolki do jeziora.

Podczas wyścigu, Carrie jest wstrząśnięta gdy się dowiedziała że Devin ma dziewczynę która pierwotnie miała być jego partnerką podczas wyścigu. Tymczasem Noah wyjaśnia że jest zdeterminowany wygrać wyścig gdyż jest sfrustrowany tym że przegrał wszystkie reality show w których brał udział. Podczas spaceru po podniebnym tarasie, Noah został zdmuchnięty przez wiatr ze względu na jego niską wagę, ale na jego szczęście został złapany przez Owena. Ten nagły bliskiej śmierci wycofuje swoje ostatnie oświadczyny i zarówno z Owenem zdaje sobie sprawę że wyścig jest tak samo niebezpieczny co Totalna Porażka. Inne momenty to: Kadetki żartobliwie konkurują ze sobą o górne łóżko w ich akademiku, Emma nadal traci cierpliwość do swojej siostry Kitty, Rywale Tenisowi przez zemstę z przed lat, spadli do jeziora a Geoff musi nieść Brody'ego który cierpi z powodu skurczu nogi. Reszta drużyn nie miała kłopotów z dotarciem na lotnisko, gdzie zarezerwowali sobie lot do Maroko.

Obsada

Aktorzy głosowi Role
Piotr Bajtlik Don
Paweł Kubat Brody
Barbara Garstka Carrie
Karol Jankiewicz Chet
Mateusz Narloch Devin
Krzysztof Cybiński Dwayne
Joanna Pach-Żbikowska Ellody
Marta Markowicz Emma/Kitty
Jarosław Boberek Geoff
Jakub Szydłowski Gerry
Karol Wróblewski Jacques
Maksymilian Michasiów Jay/Mickey
Beata Wyrąbkiewicz Jen
Milena Suszyńska Josee
Olaf Marchwicki Junior
Izabella Bukowska Kelly
Julia Kołakowska-Bytner Laurie
Krzysztof Plewako-Szczerbiński Leonard
Karol Osentowski Lorenzo
Agata Pruchniewska MacArthur
Jan Aleksandrowicz-Krasko Noah/Owen
Janusz Zadura Pete
Grzegorz Kwiecień Rock
Wojciech Chorąży Ryan
Olga Omeljaniec Sanders
Klementyna Umer Stephanie
Agnieszka Mrozińska Taylor
Przemysław Niedzielski Tom

Aktorzy głosowi Role
Terry McGurrin Don
Scott McCord Brody/Jacques/Owen
Kristin Fairlie Carrie
Darren Frost Chet
Jeff Geddis Devin/Tom
Neil Crone Dwayne
Emilie-Claire Barlow Ellody/Laurie
Stacey DePass Emma
Dan Petronijevic Geoff
David Huband Gerry
Lyon Smith Jay/Mickey
Ashley Botting Jen
Julie Lemieux Josee/Kelly
Jacob Ewaniuk Junior
Stephanie Anne Mills Kitty
Clé Bennett Leonard
Carlos Díaz Lorenzo/Rock
Evany Rosen MacArthur
Carter Hayden Noah
Adrian Truss Pete
Joseph Motiki Ryan
Nicole Stamp Sanders
Nicki Burke Stephanie
Bryn McAuley Taylor

Ciekawostki

Ogólne

  • Rozmowa Owena z Leonardem jest pierwszym spotkaniem zawodników z pierwszej i trzeciej obsady Totalnej Porażki.
  • Bridgette została wspomniana przez Geoffa gdy ten został przedstawiony. Stwierdził on że jest ona obecnie na konkursie surfingowym w Australii.
  • Osoba czekająca na szczycie Wieży Widokowej przypomina Willy'ego z Podsumowanie: Łza Końca Problemów Bridgette.
  • Okazało się, że Owen i Noah brali udział w innych reality show po Totalnej Porażce, podobnie jak Tyler i Leshawna po Planie Totalnej Porażki.
  • Pomarańczowy ptak z Księżycowy Obłęd jest widziany gdy Carrie uspokaja Devina przed tym jak ci rozpoczęli spacer po podniebnym tarasie.
  • Na początku, można zobaczyć niedźwiedzia, Wielką Stopę i osoby o wyglądzie Katie, Sadie, DJ'a i Tylera z Camp TV w tłumie przechodniów.
  • Drużyny musiały zjechać z tyrolki na lotnisko prawdopodobnie dlatego że jest zbudowane na wyspie.
  • Drużyny które zdecydowały się użyć schodów to: Pechowe Bliźniaki, Ojciec z Synem, Surferzy, Łyżwiarze, Randkowicze, Przyrodni Bracia i Kadetki.
    • Pozostałe drużyny zdecydowały się użyć windy.
  • Na końcu, umieszczenie drużyn jest następujące:
    • Lot nr 1: Ojciec z Synem, Przyjaciele, Randkowicze, Kadetki, Łyżwiarze i Starzy Wymiatacze.
    • Lot nr 2: Siostry, Weganki, Blogerzy Mody, Matka z Córką, Rockowcy i Mądrale.
    • Lot nr 3: Gracze, Goci, Surferzy, Pechowe Bliźniaki, Przyrodni Bracia i Tenisowi Rywale.

Ciągłości

Odniesienia

  • Wyzwanie Albo/Albo jest odpowiednikiem Detours (pl. Objazd lub Rozdroże) z The Amazing Race.
  • Kilka programów w których Noah i Owen wystąpili to parodie prawdziwych programów:
    • Piekielny garnek jest parodią Hell's Kitchen.
    • Top model w klapkach jest parodią Top model.
  • Na początku, mężczyzna który przechodzi obok Dona jest łudząco podobny do byłego burmistrza Toronto, Roba Forda.
  • Gdy Gracze przyjeżdżają na dworzec, kubki z których Leonard i Tammy piją posiadają logo które jest podobnie do loga Pepsi.

Cenzura

  • Interwizja Przyrodnich Braci została skrócona.
  • Jak Rock pluje na twarz Spuda i ich Interwizja tuż po tym, została wycięta.
  • Scena, w której Sanders się męczy wchodzeniem po schodach została wycięta.
  • Kiedy Mary wypluwa muchę i Interwizja Mądral tuż po ukończeniu spaceru po podniebnym tarasie została wycięta.

Błędy

  • Gdy Randkowicze są przedstawieni, prawa ręka Stephanie nie jest w pełni narysowana.
  • Kiedy Łyżwiarze wysiadają z pociągu, lewa ręka i głowa Josee jest przed prawą ręką Jacques'a mimo że Josee stoi za Jacques'iem.
  • Kiedy Leonard wspomina swój udział w poprzednim sezonie, źle wymówił nazwę "Pahkitew". Zamiast "Pahkitew", powiedział "Pahkitu".
  • Kiedy Jen i Tom jechali windą, wszystkie przyciski były wciśnięte ale winda zatrzymała się tylko na jednym piętrze mimo że powinna zatrzymać się na wszystkich.
  • Kiedy Carrie i Devin chwytają swoje hełmy, Carrie ma piegi na twarzy.
  • Kiedy Devin komplementuje Carrie w Interwizji po zjeździe na tyrolce, bransoletka na jej prawej ręce zniknęła.
  • Gdy Siostry zjeżdżały z tyrolki, Wskazówka którą Kitty trzymała była żółta, a powinna być niebieska.

Galeria

Zobacz także

Totalna Porażka: Wariacki Wyścig - Odcinki
Osiemnaście drużyn na starcie cz. 1 | Osiemnaście drużyn na starcie cz. 2 | Francja - nie zawsze elegancka | Przygoda na Morzu Śródziemnym | Rozmówki islandzkie | Brazylijski las deszczowy | Ence pence, W której... trumnie | Hawajski miesiąc ogniowy | W Dubaju jak w raju | Lubicie chińszczyznę? | Wariacki koncert | Z deszczu pod wodospad | Skazani na Geelong | Australijska plaga | Haka lub coś prostszego | Poznajcie byczka z prerii | Władca obręczy | Ślinotok | Wyścigi łazików | Superkrólik w Meksyku | Polowanie na suma | Głębia naszej miłości | Popołudniowa herbatka | Ostatnie tango w Buenos Aires | Rajski skarb | Milion sposobów, by stracić milion dolarów